Klientide ostuajalugu on väärtuslik kraam – selle põhjal on võimalik määratleda sarnasete huvidega kliendid, teineteist täiendavad tooted (tooted, mida ostetakse koos), tooted, mis on sarnased “maitse” perspektiivist jne. Järgnevas artiklis kirjeldab andmeteadlane Robert Hall personaliseeritud tootesoovituste leidmise protsessi veebikaubamaja Etsy jaoks. Kokkuvõtlikult lasid antud näite puhul analüütikud arvutil kirjeldada igat Toodet ja Klienti määratud hulga tunnuste abil. Näiteks: Klient 1 eelistuseks on A.Punane värv 0.5 ühiku ulatuses, B. geomeetrilised kujundid 0.6 ühiku ulatuses, C. vedelikud 0.3 ühiku ulatuses jne. Artikkel kirjeldab ülevaatlikult metoodikat ja annab soovijatele mängimiseks ka mõne tööriista.

Loe lähemalt